Wednesday, November 11, 2009

~DOA RASULULLAH YANG DITOLAK ALLAH~






'Amir bin Said dari bapanya berkata bahawa; "Suatu hari Rasulullah SAW telah datang dari daerah berbukit. Apabila Rasulullah SAW sampai di masjid Bani Mu'awiyah lalu beliau masuk ke dalam masjid & menunaikan solat sunat 2 rakaat. Maka kami pun turut solat bersama Rasulullah SAW. Kemudian, Rasulullah SAW berdoa dengan doa yang agak panjang kepada Allah SWT. Setelah selesai beliau berdoa, maka Rasulullah SAW pun berpaling kepada kami lalu bersabda yang bermaksud :'Aku telah bermohon kepada Allah 3 perkara, dalam 3 perkara itu, Dia cuma perkenankan 2 sahaja manakala yang 1 lagi ditolak.









  1. Aku telah bermohon kepada Allah supaya tidak dibinasakan umatku dengan musim susah yang berpanjangan. Permohonanku ini diperkenankan oleh Allah.



  2. Aku telah bermohon kepada Allah supaya umatku ini jangan dibinasakan dengan bencana tenggelam (seperti banjir besar yang telah melanda umat Nabi Nuh). Permohonanku ini telah diperkenankan oleh Allah.



  3. Aku telah bermohon kepada Allah supaya umatku tidak dibinasakan kerana pergaduhan sesama mereka (peperangan, pergaduhan antara sesama Islam). Tetapi, permohonanku ini telah ditolak.



Apa yang kita lihat hari ini ialah negara Islam sendiri bergaduh antara satu sama lain, hari ini orang Islam bergaduh sesama sendiri, orang kafir menepuk tangan dari belakang, APAKAH INI YANG KITA MAHU???

-sumber DIARI MUKMINAH

1 comment: